11.11 Global Shopping Festival

0

Op 11 november 2015 begint het “11.11 Global Shopping Festival” voor AliExpress, en dat betekent maar één ding: korting! Op 11/11 is het sinds 2009 voor de Alibaba Group gebruikelijk om een Shopping Festival te starten. Tijdens dit Shopping Festival krijgen verkopers de mogelijkheid om massaal hun producten in de uitverkoop te zetten, met als gevolg een enorme stroom aan potentiële kopers over heel de wereld.

en-320x480Oorspronkelijk is 11.11 een dag dat de alleenstaanden in het middelpunt staan. Die trakteren zichzelf dan met onder meer online aankopen, waardoor de dag al jarenlang als grootste online verkoopdag bekend staat in China. Vorig jaar op 11 november verkocht Alibaba voor ruim 9,3 miljard dollar (7,3 miljard euro) aan spullen op één dag. Dat is een toename met ruim 60% ten opzichte van het jaar daarvoor. Toen was het aantal sales op een dag nog voor 5,75 miljard dollar. Voor Alibaba is dit geen ‘winst’, zij krijgen immers tussen de 2 en 5% van dit bedrag. Naast AliExpress, organiseren enkele webshops ook nog enkele acties om bij te blijven. Over het algemeen zullen de webshops de meeste focus ook bij AliExpress leggen.
Aliexpress_11.11

Geef een reactie